Well – Lit : Penciptaan Game Mix-Genre Adventure Puzzle 2D

Laila Hafidhotul Khoiriyah

Abstract


Smartphone is currently a trend that is prevalent throughout the world because there are featur and attractive interfaces are offered, such as the operating system Android. Excess own Android operating system that provides an open platform or commonly referred to as open source for developers to create their own variety of millions of applications that will be used for a wide range of mobile devices. This has led to the development of applications based on the Android mobile phone game very quickly. One popular type of game is a platformer. There are so many bestselling platformer game even a legend like the game Super Mario Bros. Unfortunately not many original platformer game made in Indonesia in the market Android because resource needs that many games. Android game apps market in Indonesia is dominated by the kind of casual game.

Keywords: Well-Lit, game, platformer, fantasy.

 

Abstrak

Smartphone saat ini menjadi trend yang mewabah di seluruh dunia karna terdapat featur dan interface menarik yang ditawarkan, seperti sistem oprasi Android. Kelebihan sistem oprasi Android sendiri yaitu menyediakan platform terbuka atau yang biasa disebut sebagai open source, bagi para pengembang untuk menciptakan berbagai jutaan aplikasi mereka sendiri yang nantinya akan dipergunakan untuk berbagai macam mobile device. Hal inilah yang menyebabkan perkembangan aplikasi game mobile phone berbasis Android sangat cepat. Salah satu jenis game yang populer adalah platformer. Ada banyak sekali game platformer yang sangat laris bahkan melegenda seperti game Super Mario Bros. Sayangnya belum banyak game platformer original buatan Indonesia yang beredar di pasar aplikasi Android dikarenakan kebutuhan resource game yang banyak. Pasar aplikasi game Android di Indonesia didominasi oleh game jenis casual.

Kata kunci: Well-Lit, game, platformer, fantasy.


Full Text:

ABSTRAK FULL TEXT

References


Bustaman, Burmansyah. (2001). Web Design Sengan Macromedia Flash mx.Yogyakarta: Andi Offset.

Henry, Samuel. (2010). Cerdas Dengan Game: Panduan Praktis Bagi Orang Tua Dalam Mendampingi Anak Bermain Game. Jakarta: PT.Gramedia Pustaka Utama.

Jags, Journal of Anomation & Games Studies. (2015). Kajian Pustaka

Perkembangan Genre Games dari Masa ke Masa. Yogyakarta: ISSN 2496-

Rogers, Scott. (2010). LEVEL UP! The Guide to Great Video Game Design. United Kingdom: John Wiley & Sons Ltd.

Suryanto, M. (2003). Multimedia Alat Untuk Meningkatkan Keunggulan Bersaing. Yogyakarta: Penerbit Andi.

Wolf, M. (2007). “Chapter 1: What Is a Video Game?”. In Wolf Mark, The Video Game Explosion. Westport, CT: Greenwood Press. pp. 4.

Yudhanto, Prasetyo Adi. (2010). Prancangan Produk Edu-Games Melalui Event. Universitas Komputer Indonesia Bandung: Laporan Tugas Akhir.

Zeembry. (2001). Animasi Web Dengan Macromedia Flash 8. Jakarta: Elex Media Komputindo.

https://id.m.wikipedia.org/wiki/Android_(sistem_operasi), diakses pada tanggal 12 Februai 2016.

https://id.wikipedia.org/wiki/Elf_(Dunia_Tengah), diakses pada tanggal 12 Februari 2016.

http://www.duniaku.net/2013/04/18/kuliah-om-jas-jenis-jenis-musik-dalam- game/, diakses pada tanggal 14 Februari 2016.




DOI: https://doi.org/10.24821/jags.v2i1.1414

Article Metrics

Abstract view : 0 times
ABSTRAK - 0 times FULL TEXT - 0 times

Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2017 Journal of Animation & Games Studies



Journal of Animation and Games Studies (JAGS) - ISSN 2460-5662 (print) || 2502-499X (online)

Visitor Number  : View JAGS Stats